۷ نکته برای راهاندازی کسبوکار با فروش مستقیم
فروش مستقیم نیازمند چه مهارت هایی است؟
هنگامی که فروش مستقیم را آغاز میکنید؛ نیاز دارید تا نکاتی را در مورد آن بیاموزید. در واقع آغاز هر راهی در کسب و کار ها مانند فروش مستقیم نیازمند بدست آوردن آگاهی های لازم در این زمینه است. اما آگاه شدن از نقطه آغازین میتواند، کمی دشوار باشد.
در فروش مستقیم عمدتا محصولات یا خدمات بدون وجود مکان ثابت و توسط پیمانکاران یا نماینده های فروش به مشتریان ارائه می شود. در این مطلب، ۷ نکته برای این که کسب و کار فروش مستقیم خود را راه اندازی کنید آورده شده است.
-
وب سایت های خود را بشناسید!
ممکن است بعد از پیوستن به یک شرکت فروش مستقیم بیش از یک وب سایت پیدا کنید. بسیاری از این شرکت ها حداقل دو وب سایت دارند. یکی برای مشتریان و یکی برای شما بابت بررسی جزئیات مرتبط با فروش، اطلاعات مشتری و غیره. آشنا شدن با این وب سایتها و یافتن اطلاعات مورد نظرتان کمی زمان میبرد.
به همین سبب سعی کنید تا وقت کافی برای این شناخت در اختیار خود قرار دهید. به عنوان یکی از عوامل فروش مستقیم، هر چه بیشتر با وب سایت خود آشنا باشید؛ سریعتر میتوانید به مشتریان کمک کنید. در همین زمینه اگر مشتریان سوالی را در مورد محصول و یا سفارش خود داشته باشند، می توانند به شما مراجعه کنند.
-
تیم حامی خود را ملاقات کنید. (Upline)
زمانی که به یک شرکت برای فروش مستقیم ملحق میشوید، به لیستی طولانی از افرادی که پیش از شما وارد این سیستم شده اند، ملحق میشوید. upline شامل اسپانسر (فردی که شما بعد از آن قرار می گیرید )و رهبران آن ها است. دانستن اینکه این افراد چه کسانی هستند؛ در کنار معرفی خودتان به آنها، نه تنها به شما کمک میکند تا، در استفاده از منابع آن شرکت موفق باشید. بلکه می توانید در بکارگیری اطلاعات آنها در جهت فروش مستقیم خود به مشتریان استفاده کنید.
-
کسب و کار خود را بیشتر معرفی کنید.
معرفی کسب و کار خود به دیگران یک راه عالی برای شروع است. با اعلام آنچه که اکنون به دوستان و خانواده تان ارائه می دهید؛ میتوانید باعث ایجاد هیجان برای آنها در این زمینه شوید. و به نوعی آن ها را برای خرید ترغیب کنید. در نتیجه بهتر می توانید تا محصول مورد نظر را به بهترین شکل به دیگران عرضه و در نهایت به فروش برسانید.
اکثر مردم برای موفقیت در این فروش مستقیم سعی می کنند، تا مهمانی مفصلی تدارک دیده و دیگران را برای خرید و حتی شناسایی شرکتی که در آن مشغول به کار هستند ترغیب کنند. بنابراین یک مهمانی با مضمونی به این شکل، میتواند راه خوبی برای تمرین مقابل برخورد های دوستانه قبل از انجام ارائه محصولات، در مقابل غریبه ها باشد.
-
تدارک دیدن یک تقویم فروش کامل
برای رزرو رویدادهای مربوط به فروش مستقیم اصولا یک عدد جادویی وجود ندارد. اما بهتر است تا با هر سرعتی که میتوانید یک تقویم کامل برای خود تهیه کنید. انجام این کار ها می تواند از زمان شروع مهمانی معرفی کسب و کارتان که در بخش قبلی ذکر شد تا زمان شروع فروش، بسته به هر شخص متفاوت باشد.
یک هدف مشخص را در 5 ماه اول شروع به کار خویش تنظیم کنید. اینها به شما کمک خواهند کرد که شروع به فروش را بهتر آغاز نمایید. انجام این فروش با تمرینات بیشتری در این رابطه می توانند بسیار خاص و ویژه انجام شوند.
-
ایجاد یک سیستم پیگیری در روند فروش مستقیم
ایجاد یک سیستم ۲ – ۲ – ۲ بعدی، که سیستمی برای پیگیری مشتریان در ۲ روز، ۲ هفته، و ۲ ماه پس از خرید، است. انجام این سیستم و پیگیری آن به شما کمک ویژه ای می کند. زیرا ایجاد مشتریان جدید در تمام طول زمان دشوار است.
با ایجاد یک سیستم پیگیری فروش مستقیم می توانید تا، از ابتدا راهی برای رسیدن به مشتریان قبلی داشته باشید. و به نوعی از آنها تشکر کنید. سپس اطمینان حاصل کنید که آنها از خدمات یا محصولات ارائه شده راضی هستند. در نتیجه بهتر می توانید به آنها خاطر نشان کنید؛ که شرکت شما خدمات بهتری را به مشتریان خویش ارائه میدهد. کسی چه میداند، ممکن است آن ها به میزبان بعدی شما یا اعضای تیمتان تبدیل شوند.
-
خرید تجهیزات تجاری را فراموش نکنید.
تا به اینجای کار، شما کسب و کار خود را در اختیار دارید و باید بیشتر به فکر درمان آن باشید. لیستی از لوازمی را تهیه کنید؛ که به شما کمک میکند کسب و کار خود را راهاندازی کرده و سپس به واسطه آن ها رشد کنید. این میتواند شامل کارت های کسب و کار، کاتالوگ ها، فرم های سفارش، کارت تشکر، پاکت، تمبرهای و غیره باشد.
-
پیدا کردن یک دوست برای پیوستن به خود
این نکته شاید نهایی ترین بخش کار فروش مستقیم نباشد. و شاید حتی حتمی ترین نکته هم به نظر نرسد. اما بسیار اهمیت دارد. لیستی از دوستان را تهیه کنید؛ که به نظرتان ممکن است دوست داشته باشند در یک شرکت خاص، برای انجام فروش مستقیم به شما ملحق شوند. هر دوی شما میتوانید آنجا باشید تا به نوعی از یکدیگر پشتیبانی کنید. شاید هم هر کدام با هم وارد رقابت شده، و یکدیگر را به فروش و فعالیت بیشتر تشویق کنید.
دانستن اینکه شما کسی را در کنار خود دارید؛ که در این کار وارد است، بسیار سرگرمکننده می باشد! در نهایت امر می توانید مطمئن باشید که این همکار و رقیب کاری شما بهتر می تواند دانسته ها و جزئیات دیگری که به چشمتان نمی آید را با شما تقسیم کند. همیشه انتخاب یک پارتنر به افراد در تمامی زمینه ها کمک کننده است.
جمع بندی نهایی این بحث
در نهایت و با بررسی این هفت مورد ذکر شده؛ در فروش مستقیم شما بهتر می توانید در یک شرکت خاص موفق شوید. به یاد داشته باشید که این مسئله به نوع شرکت مورد نظر و خدمتی یا محصولی که ارائه می شود، بستگی ندارد. بلکه موفق یا عدم موفقیت شما در این راه، حرف اول را می زند. طی کردن مرحله به مرحله این هفت گام را امتحان کنید؛ تا به یک پیمانکار فوق العاده و حرفه ای تبدیل شوید.
دیدگاهتان را بنویسید