اشتباهات رایج مربوط به برندسازی
تاثیر برندسازی بر روی کسب و کارها
شاید برایتان جالب باشد تا بدانید؛ که هویت یک برند با کیفیت، می تواند چه تاثیری شگرفی در کسب و کار شما داشته باشد. برندسازی شامل همهی چیزهای مرتبط با نام تجاری شما می باشد. از انتخابهای مرتبط با عکاسی، پالت رنگ، تا لوگو و دیگر عناصر طراحی است. نباید فراموش کنید که، این موضوع در ظاهر و احساسات جذب کننده مخاطب، از کسب و کار شما نقش موثری دارد.
برندسازی خوب باعث ایجاد حس اعتماد در مخاطب میشود.
بدون آگاهی از برندسازی خوب، طراحی یک وب سایت، کارت تجاری یا تبلیغات مناسب، تاثیر اولیهی مخاطب از کسب و کار به طور واضح تحت تاثیر قرار داده می شود. به طور مثال فکر کنید؛ که به دنبال یک کسب و کار یا خدمت خاص می گردید. می خواهید به یک دندان پزشک زبده مراجعه کنید. با جستجوی کوتاهی در اینترنت متوجه خواهید شد که بسیاری از دندانپزشکان طراحی فوق العادهای را، در جهت جذب مشتری از این منظر انجام دادهاند.
در حالی که عده ای دیگر بنا به ظاهر ماجرا نتوانستهاند، آنطور که باید از پس جذب مشتری در این زمینه برآیند. این موضوع ثابت میکند، که در سطح صنعتی ماجرا، هویت بصری برندسازی شما کاملا قابل توجه است. زمانی که نوبت به کسبوکار شما میرسد، در اینجا چند مشکل وجود دارد؛ که میتوانید به راحتی از آن دوری کنید تا هویت برندتان کیفیت کارتان را فریاد بزند.
اجتناب از ایجاد هویت با نام تجاری
یک اشتباه اصلی کسب و کارها در مورد برندسازی که عمدتا مرتکب آن میشوند؛ کم توجهی به تاثیر هویت نام تجاری با کیفیت است. اگر خدمات مربوط با طراحی مانند وب سایت، PDF و worksheets یا flyers یا هر قطعه تبلیغاتی دیگری را دنبال کنید؛ اما به دنبال برندسازی نباشید؛ اشتباه بزرگی مرتکب می شوید.
باید درک هزینهها را هنگام شروع کسب و کار محاسبه کنید. زیرا در این صورت، هیچ راهی برای تولید موارد بازاریابی بدون هویت نشان تجاری وجود ندارد. حتی اگر شما یک وب سایت داشته باشید، باز هم باید یک نگاه جدید به علاوه احساس جذب کننده، برای بیننده ایجاد کنید. بای ببینید که چه رنگی علامت برند شما را زنده میکند؟
شما با مخاطبین خود چگونه صحبت میکنید؟ به کمک عکاس؟ به کمک متن؟ پیدا کردن راه های مناسب و مرتبط با این موضوع کمک می کند تا درک بهتری از روش برقراری ارتباط موثر با مخاطب در برندسازی داشته باشید.
اقدام برای پرداخت هزینه کم در این رابطه
این روزها بیشتر از گذشته برای پایین آوردن هزینه ها تلاش می کنیم. دلیل آن نیز برای هر شخص بطور جداگانه مشخص است. در حالی که ممکن است این یک راه عالی برای صرفهجویی در بودجه در دسترس به نظر برسد؛ بهتر است که این کار را انجام ندهید.
زیرا می توانید مطمئن باشید که این کار، ارزش یا کیفیت واقعی شما را منعکس نخواهد کرد. همچنین، شما به احتمال زیاد در سدد جایگزینی این برندسازی بر خواهید آمد. پس واقعا مجبور نخواهید بود تا برای دو مرتبه متوالی این کار را انجام دهید. در همین رابطه می توان گفت که، شما شایستگی داشتن بهترین کیفیت را دارید. و بهتر است که یک برند منسجم را ایجاد کنید.
امتحان کردن روش خودتان را در برندسازی
درک این موضوع کاملا آسان است که هرکس دوست دارد تا در تمام جنبه های کسب و کار خود کنترل داشته باشد. با این حال بهتر است با کاری که انجام میدهید هماهنگ باشید. فرقی نمی کند که این کار در چه زمینه ای باشد. می تواند برنامهریزی رویداد و یا ایجاد محصولات را در بر بگیرد. نکته ای که مد نظر است؛ این است که باید انرژی خود را در این مورد بطور کافی و مناسب صرف کنید.
گاهی اوقات شما باید قابلیت انجام هر دوی این خدمات را داشته باشید. با این حال در مجموعه مهارت های مرتبط با این حوزه محدودیت های خاصی وجود دارد. اگر در زمینه خاصی تخصص ندارید، بهتر است با برون سپاری این عملیات مراحل کار را به شکلی تخصصی و حرفهای پیش ببرید. طراحان هویت برندسازی بهتر می دانند که کسب و کار شما را به بهترین شکل ممکن به دیگران، منعکس کنند. این کار به طرز جالبی باعث صرفهجویی در زمان و انرژی خواهد شد.
تغییر نام تجاری به طور مکرر
دلیل های مختلفی وجود دارد که باعث می شود به طور مداوم برندینگ خود را تغییر دهید. به احتمال زیاد به این کار به خاطر تمایل برای مطابقت با گرایشهای مربوط به طراحی است. توجه داشته باشید که، شما باید یک برند ماندگار ایجاد کنید. انجام تغییر مداوم برندسازی اشتباه بزرگی است؛ که متاسفانه بسیاری از افراد دچار آن می شوند. با پایداری به هویت یک برند، برندسازی ثابتی در اختیار دارید؛ که به نوبه خود نشان دهندهی به رسمیت شناختن اصول، و ایجاد احساس اعتماد میان پیروان و طرفداران شما است.
هجوم آوردن به فرایند مشخص
اگر چه ممکن است با رشدی که در کسب و کار خود مشاهده میکنید؛ بسیار هیجان زده شوید. اما باید توجه داشته باشید که فرآیند مربوط به هویت برند را به آرامی انجام دهید. برای انجام این پروسه، زمان بدهید؛ تا در تعریف چشمانداز مشخصی از برند خود سرمایهگذاری درستی کنید. و در نهایت هدف کسب و کار خود را پیدا نمایید.
این اطلاعات به طراح کمک میکند، که بیزنس شما را به بهترین شکل بازتاب دهد. به طوری که تنها با یک مارک که فقط با خدمات یا محصولاتتان متناسب است، سر جای خود در بین رقبا باقی بمانید. با در نظر گرفتن زمان پیش رو، احتمال کمتری وجود دارد که در آینده برند را تجدید کرده؛ و یا برند فعلی خود را تحقیر کنید.
همانطور که در بالا ذکر شد، اگر با گزینه مرتبط با لوگوی ارزان تر پیش بروید؛ به احتمال زیاد زمانی را صرف سرمایهگذاری در برندسازی خود نخواهید کرد. اگر می خواهید که برندسازی شما به طور کامل قوی و بدون هیچ مشکلی پیش برود به احتمال زیاد باید گزینه های مرتبط با صرفه جویی را دور بریزید و به گزینه های پیش روی خود نگاه کنید. بهترین راه برای جلوگیری از بوجود آمدن این اشتباهات رایج در برندسازی این است؛ که روی زمان در پیش روی خود سرمایه گذاری نمایید.
دیدگاهتان را بنویسید